Rotorua, Lake Aniwhenua, Taupo & Whakahoro - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van martijn-en-sanne-de-wereld-rond - WaarBenJij.nu Rotorua, Lake Aniwhenua, Taupo & Whakahoro - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van martijn-en-sanne-de-wereld-rond - WaarBenJij.nu

Rotorua, Lake Aniwhenua, Taupo & Whakahoro

Door: Sanne

18 November 2014 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Na onze nacht bij de afstammelingen van de Maori stam gingen we naar Lake Aniwhenua. We hadden eerst een tussenstop in Rotorua gemaakt waar een prachtig meer was, veel heet water bronnen en een grote modderpoel. We hebben een heerlijke wandeling hier gemaakt. Onderweg naar Lake Aniwhenua kwam onze volgende gids (die ook afstamde van de Maori) in onze bus om te laten zien waar zijn stam vroeger had geleefd. Hij nam ons mee naar een waterval en een plaats waar ze vroeger schuilde voor grote stormen (er waren grot tekeningen van 400 jaar oud, dat is voor Nieuw Zeeland heel oud aangezien het een tijd lang onbewoond was).

Het hostel bij Lake Aniwhenua was erg goed, je had een prachtig uitzicht over het meer en de kamers waren mooi en schoon maar wel klein voor 5 mensen. We wilde hier gaan kanoën en aal vissen. Het kanoën ging helaas niet door dus we hebben in plaats daarvan een traditioneel Maori gerecht geleerd klaar te maken. Dus dit kunnen we voor jullie koken als we weer terug zijn....Ons avond eten werd klaar gemaakt onder de grond (Hangi) en was super lekker.

Na een potje poolen en de rugby wedstrijd bekeken te hebben gingen we vissen. We kregen een waterdichte broek aan met laarzen (die 5 maten te groot waren) en gingen in het meer vissen. We kregen een lijntje met tonijn en moesten dit lijntje omhoog trekken als je beet had. Dit omhoog trekken ging echter erg lastig omdat de aal vaak kleine hapjes van je aas neemt waardoor je nooit echt goed beet hebt, je moet dus snel handelen. We waren met 2 Duitsers en 3 Nederlanders en hebben 3-0 gewonnen met aal vissen (Onze vriend Erwin had de eerste aal, Martijn de tweede en ik de laatste). Het was een leuke avond.

De volgende dag gingen we naar Whakahoro met een tussenstop in Taupo. Het was erg lekker weer dus we hebben gepicknickt in Taupo en moesten veel boodschappen doen omdat Whakahoro een beetje in de onbewoonde wereld ligt. We gingen naar een hostel (Blue Duck) waarvan de eigenaren een groot deel van de berg bezitten. Het hostel en de plaats waren erg mooi. 'S avonds was er een kampvuur en de volgende dag gingen we paardrijden door de bergen. Het paardrijden was echt super gaaf. We hadden allebei gelukkig een paard dat erg goed instructies kon opvolgen. De paarden wisten zelf beter hoe de weg ging waardoor we vaak niet zoveel hoefden te doen en goed van het uitzicht konden genieten. Een andere jongen uit onze groep had minder geluk waardoor we meerdere keren ergens ver achteraan iemand HELP hoorde roepen (hier hebben we gelukkig hard om kunnen lachen). We gingen een steile berg omhoog en moesten het laatste stukje zelf omhoog klauteren omdat dat te steil was voor de paarden. Bovenop de berg hadden we een prachtig uitzicht. Het laatste stukje van onze tocht gingen we dus met de paarden de berg af.

We hadden geluk dat er alweer een volgende groep was die wilde paardrijden waardoor we het laatste stukje van een andere tocht (Bush safari) mee mochten doen. Hierdoor zagen we de bijzondere Blue Duck (het leek ons gewoon een dood normale eend). Deze eend heeft echter aan zijn snavel een zuig stukje waardoor die kleine beestjes van rotsen af kan eten (opzuigen). Verder kan de eend erg goed zwemmen tegen de stroom in doordat zijn poten/vliezen echt uit elkaar kunnen. Deze eend is dus erg bijzonder in Nieuw Zeeland en wordt beschermt. We mochten nog een klein stukje kanoën naast een waterval en werden daarna terug gebracht per jeep. Het was een erg leuke tocht!!

De volgende dag moesten we Blue Duck hostel helaas verlaten met een trieste mededeling, de Tongario crossing (17 km door de mooiste omgeving van Nieuw Zeeland lopen waar de berg uit Lord of the Rings staat) ging niet door. Het weer was veel te slecht waardoor de berg die je over moest lopen te gevaarlijk was om te betreden.

• 18 November 2014 - 18:53

Marc En Maaike:

klinkt weer erg goed allemaal lieve mensen!!

Jammer van de crossing. Is het weer dan zo beroerd?
    Maar er komen vast nog veel prachtige wandelingen op het zuider eiland straks.

Veel plezier.

Groetjes,
    Marc en Maaike

• 25 November 2014 - 23:01

Tess:

wat doen jullie veel joh echt super leuk. gelukkig hebben jullie die suck duck ook gezien haha. XXX

• 25 November 2014 - 23:02

Tess: