National Park & Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van martijn-en-sanne-de-wereld-rond - WaarBenJij.nu National Park & Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van martijn-en-sanne-de-wereld-rond - WaarBenJij.nu

National Park & Wellington

Door: Sanne

26 November 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

We besloten om ondanks het slechte weer (en de crossing die niet door ging) toch een kleine wandeling te maken in het national park. We gingen eerst naar een waterval waar een scène uit Lord of the Rings was opgenomen, het was erg leuk om deze scène later terug te kunnen kijken. Daarna gingen we naar de berg die gebruikt was om de klim scène van Frodo, Sam & Smeagol op te nemen (niet de echte Mount Doom). Op de top van deze berg heb je normaal een prachtig uitzicht maar we konden helaas niks zien door de mist. We gingen hier wel een 2 uur durende wandeling maken naar opnieuw een waterval (watervallen zijn hier net de tempels van Thailand) door het national park heen. Het heeft helaas de hele tocht geregend waardoor we zeiknat terug kwamen. Gelukkig was onze kamer lekker warm. Het hostel/hotel lag in een gebied waar je in de winter kan skiën en gaf ons daarom een fijn wintersport gevoel.

De volgende dag gingen we naar Wellington, de hoofdstad van Nieuw Zeeland. Wellington is een belangrijke plaats voor de filmindustrie van Nieuw Zeeland en wordt daarom ook wel eens Wellywood genoemd. Een andere bijnaam van Wellington is: Windy Wellington omdat het er altijd waait. We gingen naar een workshop van een bedrijf die veel attributen maakt voor films (Lord of the Rings, Narnia, King Kong, Elysium, the Hobbit etc.). Doordat het bedrijf echter veel contracten had met de producenten konden ze niet veel attributen laten zien, dit viel dus een beetje tegen. De vrouw had wel veel kennis over de filmindustrie en heeft veel verteld over hoe ze attributen zo echt mogelijk laten lijken in films. Daarna hadden we een workshop over hoe ze bloed maken in films maar dit stelde ook niet zoveel voor. In de avond waren we naar de film geweest (Fury).

De volgende dag gingen we naar een museum. Dit museum had 6 verdiepingen waarvan we de eerste verdieping erg interessant vonden. Op deze verdieping hadden ze simulaties van aardbevingen. Op de andere verdiepingen was de historie van Nieuw Zeeland te zien, wilde dieren en de Maori cultuur. Onze kamergenoten zijn 3 dagen naar dit museum geweest omdat ze alles zo interessant vonden. Op onze laatste dag in Wellington zijn we (na het Skypen met onze familie :) ) Mount Victoria opgeklommen om een 360 graden uitzicht over Wellington te kunnen bewonderen. Daarna zijn we naar de andere kant van Wellington gelopen om te kunnen picknicken in een park. We hadden lekker weer en het was een leuke dag.

De volgende dag vertrokken we om 6.40 om met de boot naar Picton te gaan. Volgende stop: Abel Tasman national park.

• 26 November 2014 - 19:25

Marc:

Mooi verhaal weer lieve vrienden.
    Bij mij komt een groot deel van het gevoel dat ik had bij mijn bezoek aan Nieuw-Zeeland weer terug. Heel leuk!

Abel Tasman vond ik zelf heel mooi. Prachtige wandeling gemaakt na met de boot te zijn afgezet.
    Ik hoop dat jullie lekker weer hebben en de wandeling jullie bevalt.

Veel plezier!

• 26 November 2014 - 19:53

Thea:

Fijn om weer een verslag van jullie reis te lezen . Jammer dat het weer niet altijd meewerkt.
    Nu de volgende trip . Oma Bep kent het Abel Tasman park , ze was er heel enthousiast over
    Veel plezierde komende tijd.

Liefs van Oma THea

• 30 November 2014 - 13:17

Nicolet:

Jammer van het weer maar een beetje regen zijn jullie vanuit Holland wel gewend.
    Leuke foto's en weer een hoop ervaringen opgedaan.
    Wij kijken nu al uit naar het volgende verslag... Have fun!!