Khao Sok, Khao Lak & Bangkok - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van martijn-en-sanne-de-wereld-rond - WaarBenJij.nu Khao Sok, Khao Lak & Bangkok - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van martijn-en-sanne-de-wereld-rond - WaarBenJij.nu

Khao Sok, Khao Lak & Bangkok

Door: Sanne

02 November 2014 | Thailand, Ban Khao Lak

We gingen met de lokale bus naar Khao Sok. We werden langs de weg afgezet midden in een regenbui waardoor we erg blij waren dat ons goedkope hostel had gezorgd voor vervoer. Er stond keurig een vrolijk Thais mannetje op ons te wachten met een bordje met mijn naam erop. Deze man bracht ons vervolgens naar ons hutje wat vlak voor de ingang van Khao Sok National park lag. We sliepen dus midden in de bossen. Ons hutje was erg klein en had overal gaten en kieren waardoor we lekker veel beestjes binnen hadden. Gelukkig hadden we de klamboe (en een gekko) die alle muggen tegen hield. De hutjes waren van een Thaise familie waarvan maar 2 mensen een beetje Engels konden (Mammi en Kong). De hele familie was echter erg aardig en wilden van alles voor je regelen ("You tell mammi when pappi need to bring you to busstation").

De tweede dag hadden we een trip geboekt naar een groot meer in het national park. We gingen per longtail boot naar het meer toe, wat een heerlijk tochtje was door de prachtige natuur heen. Bij het meer was er de gelegenheid om te gaan zwemmen en kanoën voordat we een uur gingen wandelen naar een grot. Het meer was erg mooi en heel rustgevend. De wandeling naar de grot toe was midden door het national park heen, we moesten soms een klein stukje door het water en onder en over de bomen heen springen. De opening van de grot was erg klein en het water waar we doorheen moesten in de grot ijskoud. Maar dit (en de zaklamp op je hoofd) maakte de ervaring natuurlijk extra leuk. Op de terugweg naar huis waren we achteraan de groep gaan lopen waardoor het vaak net leek alsof we echt samen in de jungle waren.

Op onze laatste dag in Khao Sok wilden we samen door het park gaan lopen, dit had alleen niet zoveel zin omdat alle mooie plekken (uitzichtpunten en watervallen) gesloten waren door de hevige regenbui van de nacht ervoor. We hebben de hele nacht naar de regen en onweer kunnen luisteren vanuit ons mini hutje. We besloten daarom maar eerder te vertrekken. We moesten alleen onze plannen wijzigen omdat de trein die we wilde nemen maar 1x per dag ging en we hem net gemist hadden. We zijn daarom maar naar Khao Lak gegaan.

Khao Lak is een kustplaats net na Khao Sok en wordt omschreven als het minder toeristische Phuket. Wij vonden dit echt een top plaats. Je had leuke restaurants, winkels en barretjes aan de weg en 5 minuten verderop was het strand. We hebben daarom de middag lekker op het strand doorgebracht.

De volgende dag vlogen we naar Bangkok waar we nog een nachtje in het hoogste hotel van Bangkok verbleven. Dit hotel had 84 verdiepingen met meerdere restaurants, een uitzichtpunt, zwembad, golfafslag plaats, supermarkt en onze kamer met kakkerlakken.... We hebben wel heerlijk gegeten, een balletje geslagen op de mini driving range en nog een laatste blik op Bangkok geworpen vanaf de 84ste verdieping.

• 02 November 2014 - 11:32

Thea Verberkt:

Op die kakkerlakken is Martijn dol weet ik van zijn vorige reis naar Thailand
    naar Fred .
    Weer mooie foto's en een heel leuk verslag van jullie belevenissen .
    Dag lieve twee .

• 02 November 2014 - 12:23

Margreet:

Lekker actief, golfen, kanoën, wandelen, zwemmen en gelukkig ook gewoon languit op het strand luieren. Ziet er allemaal helemaal TOP uit

• 02 December 2014 - 11:58

Erik:

hahahahahaha lekker nachtje moet dat zijn geweest! Heb medelijden met je Sanne. Leuk dat nationalpark klinkt allemaal heel goed!!