Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van martijn-en-sanne-de-wereld-rond - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van martijn-en-sanne-de-wereld-rond - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Martijn

06 November 2014 | Australië, Sydney

Na ruim 3 weken in Thailand waren we blij dat we weer in de "Westerse wereld" waren. Als ik Sydney in 1 woord moet beschrijven zou ik het beschrijven als GEWELDIG! Wat hierbij geholpen heeft was het weer, we hebben namelijk 4 dagen zon gehad. Het drukke zakelijke leven in de stad met daarnaast de rust in de Royal Botanic Gardens, Hyde Park en langs de kust vonden wij bijzonder. We hadden een heerlijk appartement aan Kent street waar we na 3 weken weer (gezond) konden koken, wat wij heel fijn vonden na ongeveer 3 weken uit eten te zijn geweest in Thailand.

We kwamen om 9 uur 's ochtends aan bij ons appartement, er was al een appartement klaar dus we konden er meteen in. Nadat we al onze spullen hadden weg gezet zijn we wat gaan rond lopen en gaan kijken wat er allemaal te doen was. We liepen langs Darling Harbour waar heel veel restaurantjes bom vol zaten van de mannen in pak en vrouwen in jurkjes, blijkbaar lunchtijd. Toen zijn we naar de Royal Botanic Gardens gelopen waar we even heerlijk hebben uitgerust. Wat meteen duidelijk werd is dat de Australische mannen Sanne wel zagen zitten, want toen ik heel even wegliep om te kijken waar we heen moesten, kwam er een man in pak naast Sanne zitten en begon tegen haar te praten (versieren). Deze jongen was wel binnen 1 seconde weer weg toen ik weer aan kwam lopen :), vanaf dat moment heb ik Sanne maar niet meer alleen gelaten in Sydney. Vanuit de Royal Botanic Gardens heb je een prachtig uitzicht met op de voorgrond de Royal Botanic Gardens en op de achtergrond de hoge gebouwen van Sydney. Aan het eind van de Royal Botanic Gardens heb je het Opera House met op de achtergrond de Harbour Bridge van Sydney, wat een prachtige foto opleverde. S' Avonds hebben we heerlijk voor onszelf gekookt.

De tweede dag begonnen we met een heerlijk zelfgemaakt ontbijt. Daarna zijn we naar Darling Harbour gelopen en hebben we een kaart gekocht waar we 3 attracties mee konden bezoeken: De Sydney Zoo, Sealife en de Sydney Eye Tower. We besloten om eerst naar de Sydney Zoo te gaan. Dit is niet de grootste dierentuin van Sydney maar een kleine in het centrum van de stad. In deze kleine dierentuin hebben ze alleen dieren die voorkomen in Australië. Dit was erg leuk, omdat sommige van deze dieren niet voorkomen in dierentuinen in andere werelddelen. De meest bekende dieren die we hebben gezien zijn de Koala, Kangaroo en de Krokodil. Na de Zoo hebben we heerlijk in het zonnetje geluncht aan de Darling Harbour. Na de lunch hebben we de Harbour Bridge helemaal overgelopen, vanaf de andere kant van het water hadden we een mooi uitzicht over Sydney. S'avonds heb ik pannenkoeken gebakken waar Sanne al ongeveer 2 weken naar uitkeek. In Thailand zei Sanne telkens na een minder lekkere maaltijd: "Je gaat in Sydney wel pannenkoeken voor me bakken hè, daar heb ik zoveel zin in".

Dag 3 begonnen we met een bezoek aan de vis markt. Na lang zoeken viel dit een beetje tegen, wij hadden echt een markt verwacht en het waren eigenlijk gewoon grote winkels die verse vis verkochten. Een hoogtepuntje was dat een man een grote "Yellow Fin Tuna" (Sanne haar lievelingsgerecht) in mooie stukjes tonijn aan het snijden was. Na de vismarkt zijn we met de bus naar Bondi Beach geweest waar we heerlijk een paar uur op het strand hebben gelegen. In een boekje over Sydney hadden we gelezen dat er eind oktober kunststukken op het strand werden vertoond. Deze hadden we al snel gevonden en hebben een rondje gelopen langs deze kunst in de natuur. De kunst zelf vonden wij niet zo interessant maar de kustlijn met grote hoge rotsen vonden wij heel erg mooi. Dit was alweer de laatste avond in Sydney en we hadden besloten om lekker uiteten te gaan. Dit was voor mij een mooi moment om de "Kangaroo filet" uit te proberen. Je zou denken dat dit gerecht overal te verkrijgen is maar dat viel nog best tegen. En ja wat zal ik eens zeggen van de "Kangaroo filet", het is erg lekker. Het lijkt een beetje op een hele sappige biefstuk, maar is net niet zo zacht als een tournedos en de smaak is speciaal. We zaten aan een erg leuk tafeltje in een restaurantje in de haven.

Op de laatste dag gingen we nog naar de Sydney Skytower en Sealife voordat we het vliegtuig alweer in moesten. Het bezoek aan de Skytower zorgde voor een mooie laatste blik over heel Sydney heen. Sealife was erg leuk, ze hadden veel dieren die we allebei nog nooit hadden gezien (zoals een platypus). Daarna moesten we Sydney helaas alweer verlaten om aan ons volgende avontuur te beginnen: Nieuw Zeeland.

• 07 November 2014 - 10:39

Nicolet:

Wat een leuk verhaal vooral over de Aussies.
    vliegtuig, watertaxi, olifantenrug, toek-toekje, benenwagen en liftend, jullie zijn echt de wereld aan het verkennen. Wat een te gekke tijd is dit voor jullie!! Wij smullen van alle verhalen en willen dit ook doen!!!!!!

• 10 November 2014 - 11:45

Oompie:

Lekker hè weer eens een "Loetje" eten. Morgen met je moeder en oma. Het is hierbijna tegen het vriespunt. Brrr Grz.

• 11 November 2014 - 09:37

Hans V:

Zo hè wat een verhalen geweldig wat jullie allemaal mee maken een normaal mens doet daar zijn hele leven over
    Dat wil ik ook .De bijzondere foto s maken het verhaal compleet geniet er lekker van , grappig de Sanne pannenkoeken het lekkerst vind
    Terwijl je zoveel exotische gerechten heb geprobeerd
    Ik blijf jullie volgen groet Hans V

• 12 November 2014 - 10:27

Tess:

wauw ik ben jaloers hoor. zit nu in college.. Jullie maken veel mooie gekke en speciale dingen mee joh, wat bijzonder dat jullie dat samen delen! Ik kijk nu al uit naar het volgende verslag over de eerste weken in Nieuw Zeeland. Hou ons op de hoogte :D XXXX

• 12 November 2014 - 11:46

Milou:

Hee Sanne en Martijn!
    Leuk om jullie verhalen te lezen en de mooie foto's te bekijken. Prachtige landen bezoeken jullie!
    Geniet en heel veel plezier in NZ

Xx milou