Lampang, Phayao & Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van martijn-en-sanne-de-wereld-rond - WaarBenJij.nu Lampang, Phayao & Chiang Rai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van martijn-en-sanne-de-wereld-rond - WaarBenJij.nu

Lampang, Phayao & Chiang Rai

Door: Sanne

19 Oktober 2014 | Thailand, Chiang Rai

We hebben in Chiang Mai een auto gehuurd waar we 14,15 en 16 oktober een rondje door het noorden mee hebben gereden. We begonnen onze trip door richting Lampang te rijden omdat we ook graag een minder toeristisch plaatsje wilden bezoeken. De eerste tussenstop kwam toen we langs een national park reden en mijn top chauffeur Martijn (Ik heb maar twee keer hoeven zeggen dat we aan de verkeerde kant reden) graag tussen de bergen wilde rijden. We zagen een mega mooie golfbaan waar we na veel moeite helaas achter kwamen dat die nog niet geopend was.

Lampang was inderdaad, zoals we gehoopt hadden, niet zo toeristisch wat alleen ook gelijk zorgde voor een heel slecht niveau Engels van de bewoners van Lampang. Het heeft lang geduurd voordat we erachter waren of we voor het hotel konden parkeren en in het restaurant moesten er 3 mensen bij komen voordat ze mijn bestelling konden noteren. We kwamen wel langs een hele leuke lokale markt die echt bedoeld was voor Thaise mensen, dit was dan ook heel wat anders dan de toeristische markjes die we tot nu toe gezien hadden.

De volgende dag besloten we om via Phayao naar Chiang Rai te rijden. Omdat ik ook graag een klein stukje tussen de bergen wilde rijden mocht ik het even overnemen van Martijn. Thaise snelwegen lopen door de bergen heen met heel veel bochten omhoog en naar beneden waardoor je vaak je "Schumacher" kunsten mag vertonen door vrachtwagens en overbeladen hooiwagentjes in te halen. Martijn zat echter lekkerder achter het stuur dan ernaast dus zijn rustpauze duurde niet lang.

Phayao is een kleine stad met een heel groot meer (Kwan Phayao). Aan dit meer zitten veel vissers en is er een plek waar vissen gekweekt worden. Daar hebben we visjes gevoerd. Na een vreemde Thaise lunch gingen we weer verder.

Chiang Rai is een leuke en mooie stad. Het duurde even voordat we een goede plaats hadden gevonden om te slapen maar hadden daardoor wel al snel meerdere rondjes door Chiang Rai gereden en veel tempels en het stadshart bekeken. We kwamen weer op een lokale markt terecht en hadden erg lekker gegeten in een leuk restaurant uit de Lonely planet.

De volgende dag zijn we vroeg opgestaan omdat we nog naar de Wat Phrathat tempel in Doi Suthep wilden voordat de auto alweer ingeleverd moest worden. Dit scheen een tempel boven aan een berg te zijn met veel trappen waardoor je uitzicht had op Chiang Mai. Het aantal trappen viel ons een beetje tegen (we hadden het spectaculairder verwacht) maar het uitzicht was mooi. De tempel zelf was natuurlijk ook prachtig maar voor ons lijken alle tempels op elkaar...

Nadat we de auto hadden ingeleverd zijn we per nachttrein naar Bangkok gegaan en hebben we vervolgens gelijk de trein naar Surathani genomen. We hebben veel van de omgeving kunnen zien doordat we nu ook een keer overdag in de trein zaten. We kwamen om 6 uur 's avonds in Surathani aan (en waren de vorige dag om 5 uur weg gegaan uit Chiang Mai). We sliepen in een erg lawaaiig hostel in Surathani waardoor het hotel waar we nu inzitten op Ko Samui extra lekker is. We genieten nu van een paar dagen rust op Ko Samui waar alles helemaal perfect is (we missen alleen de zon nog...).

• 19 Oktober 2014 - 22:32

Thea Verberkt:

Dag Sanne en Martijn, wat ondernemen jullie veel !De foto's geven ook een beeld van het land .
    Dat er links gereden wordt lijkt me behoorlijk onwennig . Het went voor jonge mensen misschien
    snel.Hier alles goed , we hebben een paar zonnige dagen gehad .
    Ik verheug me op het volgende verslag .liefs van oma Thea.

• 19 Oktober 2014 - 22:41

Margreet:

Woh klinkt leuk allemaal, geweldig zeg

ขอให้เดินทางโดยสวัสดิภาพ (kŏr hâi dern taang doi sà-wàt-dì-pâap)
    เดินทางโดยสวัสดิภาพ (dern taang doi sà-wàt-dì-pâap)
    เที่ยวให้สนุก (tîeow hâi sà-nùk)

of te wel; Bon Voyage, goeie reis, Safe journey

• 25 Oktober 2014 - 01:54

Bart:

Volgend jaar abseilen van de Euromast in Rotterdam. Leuk verjaardags kado.

Grz, Oompie