Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van martijn-en-sanne-de-wereld-rond - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van martijn-en-sanne-de-wereld-rond - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Sanne

10 Oktober 2014 | Thailand, Bangkok

18 uur na ons vertrek vanaf Schiphol (vervoer: 2 vliegtuigen, 2 treinen en een boot) kwamen we aan in ons hotel. Ons hotel ligt heel mooi aan het water met een gratis bootje dat ons naar het station brengt. Het bootje werd alleen vervangen door een busje na dag 2 omdat de motor kapot was (gelukkig hebben we toch een aantal keer gebruik kunnen maken van het privé bootje). Ons hotel zat vlak bij de Asiatique markt, een gezellige markt maar wel heel toeristisch.

Na een heerlijke nacht in onze kamer (die een prachtig uitzicht over Bangkok heeft) hebben we een fietstocht door Bangkok gedaan. We zaten met 9 Nederlanders en een Duitser (die niet zo goed door de smalle steegjes kon fietsen) in een groep. We hebben gefietst langs drukke Thaise markten, smalle steegjes, tempels en door de groene natuur. Het was erg interessant om de verschillende kanten van Bangkok te zien. Na onze eerste Thaise lunch ging de fietstocht verder per longtail boot die ons de rijke huizen langs de rivier maar ook de kleine hutjes liet zien.

We begonnen onze derde dag in Bangkok met een heerlijke duik in het zwembad bij het hotel. Daarna namen we de publieke boot om een tempel te bekijken, we hadden geluk dat de eindhalte van de boot vlak bij ons hotel lag want de boot was telkens erg druk. Na de tempels gingen we naar Siam per tuktuk (hele leuke maar gevaarlijke ervaring) waar een groot winkelcentrum was met hele dure Westerse merken maar ook goedkope nep kleren. 'S avonds gingen we naar de Skybar (64ste verdieping) die een prachtig uitzicht over Bangkok had en waar ook een scène uit Hangover deel 2 was opgenomen.

Op onze laatste dag in Bangkok besloten we vroeg op te staan om de Floating market te bekijken. Op een klein bootje werden we door de markt heen gevaren. Overal waar je keek zag je bootjes vol met fruit, eten en vooral veel souvenirs. Het was een leuke ervaring maar wel heel toeristisch. In de middag hadden we lekker uitgerust bij het zwembad omdat onze nachttrein naar Chiang Mai om 18.10 zou vertrekken. We hadden een privé eerste klas coupe kaartje gekocht omdat Martijn zich niet zo lekker voelt. Ik was hier erg blij mee want onze deur kon dicht wat voor veel meer privacy zorgt dan alle bedjes bij elkaar met plastic schermen in de tweede klasse. We zijn nu net aangekomen in ons hostel in het oude centrum van Chiang Mai.

• 10 Oktober 2014 - 12:07

Erik En Sabine:

Klinkt goed allemaal! Leuk dat jullie zoveel hebben gedaan en bekeken in die drie dagen.

Heel veel plezier op jullie volgende bestemming.

xx

• 10 Oktober 2014 - 15:22

Bart:

Leuke foto's. Maak er veel. Bekijk alles. Have Fun.

Grz Oompie

• 10 Oktober 2014 - 23:38

Margreet:

Woh zo kort pas weg en toch al zoveel gedaan, geweldig. Nu maar een paar dagen rustig aan doen, dan kan iedereen een beetje bijkomen. Have Super Smash Flash Fun

• 11 Oktober 2014 - 10:02

Rene En Monique:

Wat leuk via deze weg de verhalen te lezen en jullie te kunnen volgen. Ziet er allemaal fantastisch uit.
    leuke foto´s! Heel veel plezier in Chiang Mai. Geniet!

• 12 Oktober 2014 - 00:19

Marc:

Mooie verhalen hoor! En leuke foto's.
    Nog veel plezier daar!

• 23 Oktober 2014 - 10:54

Oma Bep:

Interessant om dat allemaal te lezen. Hans en ik zijn ook in Bangkok geweest en daar heb ik een houten olifant gekocht, maar dat afdingen vond ik heel lastig. Hoop dat dat jullie beter afgaat. Veel plezier nog. Tot volgende keer!