Wanaka, Queenstown & Milford sound - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van martijn-en-sanne-de-wereld-rond - WaarBenJij.nu Wanaka, Queenstown & Milford sound - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van martijn-en-sanne-de-wereld-rond - WaarBenJij.nu

Wanaka, Queenstown & Milford sound

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg

30 November 2014 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Wanaka was onverwachts echt een super leuk plaatsje. Het regende erg hard toen we aankwamen waardoor we met de hele bus gestopt zijn bij puzzleworld. Hier hebben we 1,5 uur in de wachtruimte verschillende puzzels en raadsels opgelost omdat puzzleworld verder niet veel meer was dan een doolhof. Wanaka ligt aan een groot meer dat uitkijkt over de bergen waardoor het uitzicht er super mooi uitzag. In de avond gingen we naar de film (Interstellar). De bioscoop was super gezellig ingericht met vliegtuigstoelen, banken en zelfs mini auto's.

De volgende dag ging ik zelf een vliegtuig besturen. We zouden al om 8 uur erheen gaan maar toen kregen we helaas te horen dat het niet door kon gaan door de regen. Een uur later kon het echter wel waardoor we snel moesten opschieten omdat het weer snel kan omslaan in Nieuw Zeeland. Ik was verbaasd over hoeveel ik zelf mocht doen in het vliegtuig. Op de grond had ik nog het idee dat hij alles deed maar gelijk al bij het opstijgen mocht ik veel zelf doen en in de lucht voelde ik al helemaal dat ik de controle over het vliegtuigje had. Het was echt super leuk om een rondje te draaien, zelf de neus van het vliegtuig omhoog en omlaag te brengen en vooral het landen was mega gaaf. Gelukkig durfde Martijn het aan om bij mij in het vliegtuig te zitten. In de lucht ging het helaas wel regenen waardoor het uitzicht over het meer en de bergen iets minder mooi was. De 20 minuten vlogen (letterlijk) voorbij.

Daarna gingen we naar Queenstown, dit is een klein wintersport dorpje. Queenstown is een erg populaire stop voor veel mensen omdat je er goed kunt uitgaan en kunt bungeejumpen of skydiven. Toen we aankwamen vroeg Martijn aan me of we nog even snel een wandeling door Queenstown zouden maken, dit werd echter een hele beklimming over een steile heuvel om een mooi uitzicht over Queenstown te hebben. We moesten telkens nog een stukje hoger van Martijn waardoor hij bedacht had, als motivatie, dat ik de verdere reis telkens fruitsapjes mocht kopen. Het uitzicht vanaf de top was erg mooi en ik heb inmiddels als 3 heerlijke smoothies kunnen drinken ;)

In de avond kwamen we alle mensen van onze eerste Stray bus weer tegen waar we gezellig mee gegeten en een drankje mee hebben gedronken. De volgende dag moesten we vroeg op om naar de Milford sound en Gunn's camp te gaan. Het uitzicht vanuit de bus hier naar toe was erg mooi. We hadden mooi weer waardoor de cruise in Milford sound erg mooi was. We hebben veel fjorden en watervallen gezien. Na de cruise gingen we naar Gunn's camp. Dit kamp staat er al vanaf 1936 en bestaat uit allemaal hutjes (met kieren) op een open vlakte tussen de bomen en naast een rivier. We hebben een kleine wandeling gemaakt en daarna snel gekookt want de generator stopt ermee om 10 uur waardoor iedereen dus vroeg naar bed moest. Het was een leuke plaats om 1 nachtje te zijn.

Volgende stop: Stewart Island

  • 30 November 2014 - 13:04

    Nicolet:

    stik en stik jaloers!!

  • 30 November 2014 - 23:11

    Thea:

    Zo'n vliegtuig ken ik . Afgelopen zomer heeft Kees met een instructeur in Lelystad ook gevlogen .
    Ik zat achterin geklemd . We hebben toen boven Amsterdam en Badhoevedorp gevlogen .
    wat zal dat daar een belevenis zijn .
    Dag lieve schatten , bedankt voor alle verslagen

  • 02 December 2014 - 12:03

    Erik:

    zoooooo ziet er goed uit Sanne!!! mooi uitzicht ook! geniet nog even van jullie laatste paar daagjes in Nieuw-Zeeland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 03 Okt. 2014
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 8623

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

05 Oktober 2014 - 23 December 2014

Thailand, Sydney, Nieuw Zeeland & Amerika

Landen bezocht: