Auckland & Paihia - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van martijn-en-sanne-de-wereld-rond - WaarBenJij.nu Auckland & Paihia - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van martijn-en-sanne-de-wereld-rond - WaarBenJij.nu

Auckland & Paihia

Door: Sanne

13 November 2014 | Nieuw Zeeland, Paihia

Auckland & Paihia

Auckland is eigenlijk Sydney in het klein, het heeft ook een Sealife, Skytower, Zoo, haven, dure restaurantjes en veel busboten. Doordat alles in Sydney toch net wat mooier was (inclusief het weer) viel Auckland eerst een beetje tegen. We zaten wel in een heel leuk hostel wat eigenlijk gewoon een groot oud huis was met een paar camper achtige huisjes ernaast. In ons hostel kwamen we een man van 84 jaar tegen die hele verhalen wist te vertellen over Nieuw Zeeland en zijn leven. Hij verbleef graag in hostels om jong te blijven.

De tweede dag in Auckland waren we met een bootje naar Devonport gevaren (een eiland vlak bij Auckland). Waar je vanaf de heuvel een prachtig uitzicht had over alle eilandjes en het centrum in Auckland. Dit was erg leuk.

De volgende ochtend werden we al vroeg opgehaald door onze Stray bus. We hadden een grappige buschauffeur die ons naar Paihia bracht. Onderweg zijn we nog gestopt bij een waterval (we hebben de grote lange bomen helaas overgeslagen door het slechte weer) en we kregen soms een korte uitleg over een plaats. Zo kwamen we te weten dat de naam Paihia ontstaan is doordat een buitenlander Maori (de taal van de stam in Nieuw Zeeland) probeerde te spreken en zei: "Pai (mooi) here", wat dus Paihia werd. De bustocht ging door deze verhaaltjes erg snel.

In Paihia hadden we onze eerste "dorm" ervaring. We sliepen met 8 mensen op een kamer. We hadden erg geluk met onze kamergenoten omdat ze al rond 10 uur in bed lagen waardoor wij vaak als laatste binnen kwamen. Ik moet alleen toch wel wennen aan het slapen in een stapelbed, mensen die om 6 uur opstaan voor een trip en vooral het delen van een badkamer met 8 mensen (sommige mensen zijn erg langzaam in de ochtend waardoor je lang moet wachten).

Op onze tweede dag in Paihia hadden we een boottrip geboekt. We zaten alleen met 163 mensen op een boot (waarvan ongeveer 100 Japanners en Chinezen) waardoor de boottrip een klein beetje zijn charme verloor. We kwamen al snel dolfijnen tegen (die lastig te zien waren doordat 163 mensen op een kant van de boot stonden). Martijn heeft gelukkig wel een erg mooie foto kunnen maken van onze springende vriendjes. Daarna gingen we naar een gat in de rots, wat niet erg speciaal was maar wel grappig. Daar zagen we ook een zeehond. De laatste stop van de boot was bij een eilandje waar je vanaf de heuvel een mooi uitzicht had over "The Bay of Islands". Op de terugweg waren we uitgestapt bij Russel, dit eiland was vroeger de hoofdstad van Nieuw Zeeland. Hier hebben we een wandeling gemaakt over de rotsen. In de avond hebben we boodschappen gedaan (erg goedkoop) en samen gekookt met twee andere Nederlanders (Erwin en Evelien).

De volgende dag zijn we samen met Erwin en Evelien naar een waterval gelopen. We besloten om een kortere route te nemen (4 km ipv 6 km) maar kwamen er al snel achter dat de route korter was omdat je naast de snelweg liep ipv door de bossen. Daardoor hebben we op de terugweg maar geprobeerd te liften, wat na een aantal auto's nog gelukt was ook! Na een heerlijke lunch (fish and chips) werden we alweer opgehaald door de Stray bus om weer terug te gaan naar Auckland. We hadden erg geluk dat de dorm kamers vol zaten in Auckland en Stray daarom een 2 persoons kamer aan ons heeft gegeven voor een dorm prijs. We hadden niet veel tijd meer in Auckland omdat we de volgende dag gelijk verder gingen met onze reis door Nieuw Zeeland (volgende stop: Raglan).

• 13 November 2014 - 10:21

Nicolet:

Auckland of in de Maori taal Tamki-Makau-Rau, heeft een mooie skyline!
    Jullie zijn echte bofkontjes, Thailand doorkruist, de jungle overwonnen, sydney gezien en gedaan. Nu Nieuw Zeeland en varen door grotten, dolfijnen gezien, liftend terug naar je stekkie, staat er nog wel iets op jullie bucket list?????
    Have fun!!

• 14 November 2014 - 12:41

Thea Verberkt:

Wat een avonturen , jullie halen er alles uit ! Iedere keer lees ik met veel plezier jullie verslagen .
    dan pak ik de telefoon om aan Oma Bep voor te lezen.
    Geniet van de tweede helft van de reis !!!
    Liefs van Oma Thea

• 15 November 2014 - 17:51

Annie De Vetten:

Wat geweldig dat ik zo kan mee genieten van jullie avonturen,
    Zo ver weg en toch weer zo dicht bij
    Geniet nog volop van de laatste ronde.
    Veel liefs Oma

• 25 November 2014 - 22:49

Tess Mist Sanne:

wat een mooie foto's en wat een mooi landschap!!

• 28 November 2014 - 18:44

Oma:

Wat was het weer een leuk verslag en wat een mooie foto,s maken jullie.
    Echt heel bijzonder.Ik blijf mee genieten.Nog heel veel plezier samen.
    Veel liefs Oma