Koh Samui - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van martijn-en-sanne-de-wereld-rond - WaarBenJij.nu Koh Samui - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van martijn-en-sanne-de-wereld-rond - WaarBenJij.nu

Koh Samui

Door: Sanne

27 Oktober 2014 | Thailand, Chiang Rai

Wij hebben 5 heerlijke dagen gehad op Koh Samui. We hadden erg geluk met het weer voor deze periode van het jaar (3 dagen zon). We kwamen er alleen bij de boot al achter dat de prijzen in Koh Samui wat hoger lagen dan in de rest van Thailand, vooral de taxi prijzen waren belachelijk hoog. Na de veels te dure taxi rit, waar Martijn zwaar geïrriteerd over was, konden we heerlijk uitrusten in ons hotel.

Op de derde dag hebben we een hele leuke trip gemaakt naar Marine national park. We zaten op een grote boot, met bovenop een mooi dek waar je heerlijk kon zonnen. Na een uur varen kwamen we aan op onze eerste stop waar je de keuze had om te gaan snorkelen of om een steile wandeling omhoog te maken zodat je een prachtig uitzicht had over het hele park. Martijn besloot dat hij deze klimtocht wel op zijn slippers kon doen want er was helaas maar ruimte voor een paar schoenen in de tas dus hij had zich opgeofferd. Je had uitzicht punten op 100, 200, 350 en 500 meter hoogte. Het uitzicht op 500 meter was onbeschrijfelijk maar de tocht omhoog levensgevaarlijk. Het laatste stukje was zelfs over de rotsen met alleen een touw waar je je aan vast kon houden. Er waren ongeveer 50 mensen op onze boot waarvan 20% de top had bereikt. We waren blij toen we weer veilig beneden waren want door de hevige regenbui van de afgelopen nacht was het pad erg glad geworden.

We gingen vervolgens verder per longtail boot naar een strandje waar we konden kanoën langs en onder de rotsen door. Daarna was er tijd om te gaan snorkelen. We hadden speciaal het waterdichte hoesje voor de iPhone (van Gina) meegenomen om foto's te kunnen maken van de meest prachtige vissen.....Deze vissen waren er alleen niet en het water was zo troebel dat je amper iets zag op de foto's. Dit was erg jammer maar we hadden voor de rest een erg leuke dag gehad.

De avonden op Koh Samui waren echt perfect. Je kon eten in een van de vele restaurantjes langs of op het strand en er was een super gezellige bar. Dit barretje had zitzakken op het strand waardoor je heerlijk relaxed cocktails kon drinken en naar de sterren kon kijken (of in Martijn zijn geval naar voetbal wat werd afgespeeld op een scherm met beamer midden op het strand).

Op onze laatste dag ging het erg hard regenen waardoor dit een goed moment was om naar onze volgende bestemming te gaan: Khao Sok.

• 27 Oktober 2014 - 15:53

Marc En Maaike:

lekker relaxed hoor allemaal!!

En niet teveel mokken over die "belachelijke" taxiprijs he Martijn. ;-)

• 31 Oktober 2014 - 18:04

Kate:

Hoi Martijn en Sanne,
    Ik heb begrepen dat jullie nu in Australie zitten en vandaar naar Nieuw Zeeland gaan. Daar zijn vast niet zoveel van die vieze beesten! Geniet ervan.
    Groeten
    Kate

• 02 November 2014 - 12:31

Margreet:

Wat een bikkels zijn jullie toch, naar 50o meter klimmen op gladde rotsachtige paden, (Martijn zelfs op zijn slippers), maar het uitzicht was het zeker waard.

• 12 November 2014 - 10:22

Tess:

Martijn wat ben je toch een gentleman! Mooie foto's san jullie zien en gelukkig uit haha. mooi uitzicht. geniet maar lekker samen ik mis jullie xxxxx