Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van martijn-en-sanne-de-wereld-rond - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van martijn-en-sanne-de-wereld-rond - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: Sanne

13 Oktober 2014 | Thailand, Chiang Mai

Chiang Mai ligt tussen de hoogste bergen van Thailand in en heeft daarom prachtige landschappen (veel groen). De stad is een stuk rustiger dan Bangkok maar heeft net als Bangkok wel veel tempels en markten.

Op onze tweede dag in Chiang Mai hebben we een trip gemaakt naar de jungle waar we gingen ziplinen, abseilen, flyboarden, klimmen en wandelen. Het was echt een super leuke trip en we zaten in een gezellige groep waar we na alle actie lekker mee gegeten hadden.

De volgende dag hadden we een trekking door de bossen van Chiang mai. De dag begon met een bezoek aan de bloemen en vlindervallei. Daarna gingen we naar een stam (Long neck Karen) waar de vrouwen al vanaf hun vijfde jaar telkens een extra ring om hun nek krijgen. Deze traditie begon omdat ze dachten dat de zware metalen ringen om hun nek, knieën en armen ze zou beschermen tegen een aanval van tijgers. De vrouwen mogen stoppen met het toevoegen van ringen als ze getrouwd zijn maar kunnen de ringen niet meer verwijderen omdat hun nek te slap is geworden. We hebben nog twee andere stammen gezien, een stam waar het dragen van een hoofddeksel verplicht was omdat je anders ongeluk zou krijgen en een stam waar vrouwen met zwarte tanden als heel mooi worden beschouwd. De vrouwen van deze stam hadden daarom een soort kruidenkauwgom uitgevonden die je tanden zwart maken.

Daarna stond een bezoek aan de olifanten op de planning. We mochten de olifanten te eten geven en een kort ritje op de rug van een olifant maken. Ondanks dat de olifanten goed verzorgd werden vonden we dit een beetje zielig. Na de lunch gingen we een uur door de bossen lopen naar een waterval. Het tempo van onze groep lag erg laag waardoor we extra konden genieten van de prachtige natuur. De waterval was erg mooi en vooral heel koud. Nadat we weer een uur terug hadden gelopen gingen we raften. Helaas waren er maar twee spectaculaire stukjes op de rivier waar gelijk bleek dat de instructeur weinig ervaring had want we zijn 3x tegen een rots aangekomen waarbij de Amerikaanse vrouw bijna uit de boot was gevallen. Het laatste deel van de rivier deden we op een bamboe vlot maar helaas ging het toen erg hard regenen.

Na al deze tochtjes hadden we vandaag besloten lekker een hotel in plaats van een hostel te nemen en hebben we aan het zwembad gelegen.

• 13 Oktober 2014 - 13:36

Nicolette:

Abseilen, ziplinen, flyboarden zwemmen,zonnen en relaxen, wauw, klinkt allemaal te gek!
    Hier ploeteren en zwoegen wij wel verder in de regen. Have fun!!

• 13 Oktober 2014 - 19:06

Marc En Maaike:

Leuk om jullie zo te kunnen volgen!
    Jullie hebben best al veel gedaan vind ik.

Veel plezier!

• 14 Oktober 2014 - 12:00

Oma:

Genoten heb ik van jullie reisverslagen. Leuk om jullie zo te kunnen volgen. Jullie zullen heel veel indrukken op doen. Veel plezier en tot het volgende veldslag!

Liefs oma

• 15 Oktober 2014 - 00:41

Thea:

Geweldig!!!!, ik geniet mee.

Liefs Oma Thea

• 17 Oktober 2014 - 17:31

Margreet:

Leuk oom een zwevende en vliegende Martijn en Sanne te zien. Ziet er super cool uit wat jullie allemaal doen.