Amerika - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van martijn-en-sanne-de-wereld-rond - WaarBenJij.nu Amerika - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van martijn-en-sanne-de-wereld-rond - WaarBenJij.nu

Amerika

Door: Sanne

12 Januari 2015 | Verenigde Staten, Los Angeles

We zijn alweer een tijdje terug van onze reis maar ik wil toch nog graag de laatste blog schrijven...

Na een lange vliegreis over de datumgrens heen (we vertrokken op 6 december uit Auckland en kwamen aan op 6 december in Los Angeles) waren we aangekomen in het laatste land van onze reis: Amerika. We gingen gelijk onze eigen auto halen, nadat de receptioniste ons eerst nog een beter model wilde aansmeren,
bleek dat we keuze hadden uit een hele rij met auto's. Nadat Martijn elke auto aandachtig had bekeken kozen we voor de: Hyundai Elantra. Onze eerste rit met deze auto was naar Santa Monica.

We sliepen in een prachtig hotel aan de Santa Monica pier, uitgezocht door mijn ouders. Na het inchecken vertelde de receptioniste dat ze nog een verrassing had voor ons. Ik dacht gelijk aan een ontbijtje of champagne. Wat ik echter nooit had verwacht was dat toen ik me omdraaide mijn ouders daar stonden. Dit was echt een mega leuke verrassing!! Het was echt super om na 9 weken weer mijn ouders te zien, spreken en knuffelen. Omdat we natuurlijk mega veel verhalen te vertellen hadden gingen we in plaats van het slapen in
een niet krakend stapelbed, waar ik in het vliegtuig zo naar uitgekeken had, heerlijk ontbijten op het strand. Na het ontbijtje hebben we skates gehuurd om de Santa Monica pier te verkennen.

De volgende dag gingen we naar Ojai om onze vrienden te bezoeken. We verbleven 2 nachten in hun super mooie huis. We hadden een druk weekend waarin we veel in Ojai bekeken hebben en als afsluiting gingen we met zijn allen eten in Santa Barbara. De volgende dag gingen mijn ouders helaas alweer naar huis. Nadat we mijn ouders hadden afgezet op het vliegveld
gingen we naar Redondo Beach waar we heerlijk op het strand hebben gelegen. In de avond hadden we kaartjes voor een basketbal wedstrijd. Toen we aankwamen bij het Staples center won Martijn een gratis muts bij het rad van fortuin en kochten we nog 2 shirts zodat we goed voorbereid de Lakers konden aanmoedigen. Ik had niet gedacht dat ik de basketbal wedstrijd zo leuk zou vinden. Het was een erg spannende wedstrijd, de sfeer in het stadion was goed en we hadden super plaatsen. Het was een mega leuke avond waarbij de Lakers gelukkig wonnen.

De volgende dag gingen we naar Las Vegas. We hadden gelijk geluk want we kregen een suite in het Hard Rock hotel omdat ze geen kamer met kingsize bed voor ons hadden. In de avond gingen we naar een Cirque du Soleil show. De volgende dag hebben we gewinkeld en daarna hebben we natuurlijk in de avond
een gokje gewaagd aan de roulette tafel, blackjack tafel en op verschillende automaten. Uiteindelijk kunnen we wel zeggen dat we een Jackpot hebben gewonnen maar het was helaas maar 100 dollar.

Onze volgende stop was de Grand Canyon. Het uitzicht boven aan de Grand Canyon is echt prachtig. Het is zo gek dat je voor je gevoel vanuit het niets opeens allemaal rotsen onder je ziet. We besloten daarom om de volgende dag een extra lange wandeling naar beneden te maken zodat we lang van het uitzicht konden genieten. Toen we wakker werden begon onze dag met een hele laag sneeuw op de auto. Het eerste deel van onze wandeling was dus door de sneeuw, hoe verder we echter naar beneden liepen in de Grand Canyon hoe warmer het werd. We hebben in totaal 6 uur gewandeld over een wandeling waar ze in het boekje 9-12 uur voor gaven. Het was een mooie wandeling maar de weg terug omhoog was zwaarder dan gedacht.

Op onze weg naar San Fransico toe wilde we graag door de Death Valley en Yosemite rijden. De route door de Death Valley heen was erg mooi maar helaas was Yosemite dicht waardoor we erg om moesten rijden. Na een overnachting in Mammoth (wintersport plaatsje) kwamen we de volgende dag in een sneeuwstorm terecht. Martijn reed door deze storm zonder winterbanden en we kwamen er later achter dat we daar een hoge boete voor hadden kunnen krijgen.

San Fransico was een leuke plaats waar we helaas niet alles van hebben kunnen zien doordat we veel regen hadden. We hebben gelukkig wel de Golden Gate Bridge bekeken en hebben heerlijk gegeten op de Fisherman's wharf met uitzicht op Alcatraz.

We reden langs route 1 terug vanaf San Fransico maar we moesten helaas een deel in het donker rijden doordat we nog even gewinkeld hadden overdag. Na een heerlijke maaltijd in Big Sur moesten we nog opzoek naar een hotel, wat erg lastig bleek te zijn omdat er maar weinig plaatsen langs deze weg lagen.
De volgende dag gingen we nog een keer langs onze vrienden om afscheid te nemen. Daarna waren we alweer bij onze laatste stop van de vakantie aangekomen: San Diego.

Op onze weg naar San Diego toe vloog er een auto over de kop vlak voor ons neus. Gelukkig kon Martijn op tijd remmen maar dit was een van de engste dingen die ik gezien heb op onze reis. In San Diego verbleven we bij andere vrienden. Het was erg leuk om weer in een huis te slapen in plaats van alle ho(s)tels. We hebben met zijn allen de kerstboom versierd en ik heb de regels voor american football geleerd. We hebben in San Diego nog een keer
gewinkeld (we moesten nog kerstinkopen doen voor iedereen thuis), gepedelboard met een sterke tegenwind, zijn naar een farmers market geweest en hebben een dag heerlijk bij het strand gelegen.

Nadat we onze huurauto hadden ingeleverd waren we klaar om naar huis te gaan. Na een lange vlucht stond onze familie te wachten op Schiphol. Dit was een erg fijn gevoel. Kerst was ook super gezellig en we waren blij om iedereen weer te zien. Nu zit onze reis er helaas weer op maar we hebben super veel mooie herinneringen.